25 نکته برای داشتن مشتری وفادار

25 نکته برای داشتن مشتری وفادار

25 نکته برای داشتن مشتری وفادار 444 415 admin
همان طور که بیشتر بازاریاب ها هر از گاهی تجربه کرده اند، جلب مشتری و مغلوب یک رقیب سرسخت نشدن، ارزش زیادی دارد. افزایش وفاداری مشتری باید یک اولویت باشد؛ در غیر این صورت مشتریانی که شما با تلاش بسیار به سمت خود جلب کرده اید، می توانند در یک چشم به هم زدن، ناپدید شوند.
برای جلوگیری از این اتفاق، 25 راه برای افزایش وفاداری مشتریان شرکت شما معرفی می کنیم.

1.ارزش های مشترک  را بیان کنید .

برای شکل گیری یک ارتباط پابرجا با مشتریان نیاز است ارزش هایی مشترک با آن ها داشته باشید. بر اساس مطالعات هیئت اجرایی یک شرکت، از 7000 مشتری که ارتباط ویژه ای با شرکت داشتند، 64 درصد، ارزش های مشترک را به عنوان دلیل اصلی ذکر کردند. در واقع، این اشتراک، اساسی ترین عامل وفاداری به شمار می رود. اگر مشتریان وفاداری می خواهید، باید به آن ها بگویید برند شما بر چه ارزش هایی استوار است.

2. خدمات ویژه در اختیار مشتری بگذارید.

به نظر بدیهی می رسد؛ اما ارزش یادآوری را دارد. چرا که  به دست آوردن مشتریان ثابت، دور شدن از تبلیغات منفی دهان به دهان، و متمایز شدن شما در رقابت های بازرگانی، نتیجه ی این خدمات ویژه است. این همان نکته ای است که باعث شده شرکتی مانند زاپوس Zappos چنین طرفداران وفاداری را به دست آورد. اما چگونه می توان وضعیت خدمات مشتری را بهبود بخشید؟
قبل از هر چیزی، به مشتریان گوش دهید و به موقع به مسائل مربوط به آن ها رسیدگی کنید. ارتباط آن ها با نمایندگان را تسهیل بخشید. آدرس مشخص ایمیل، شماره تماس و حساب شبکه ی اجتماعی خود را در اختیار مشتریان بگذارید. باید با فراتر رفتن از حد انتظار، آن ها را شگفت زده کنید.

3. صداقت داشته باشید.

بعضی روزها کار طبق برنامه پیش نمی رود. به جای نادیده گرفتن مشکل، با مشتریان خود درباره ی خبر های نامساعد صادق باشید. شرکت بافر Buffer نیز در سال 2013 زمانی که با نقصی امنیتی مواجه شد، به مشتریان خود درمورد وضعیت اطلاع داد، به روز رسانی های لازم را انجام داد و بلافاصله موارد قابل اهمیت را عنوان کرد.

4. نوعی اجتماع به وجود آورید.

با دسترسی فراوان به شبکه های اجتماعی، نباید هیچ عذری برای ایجاد نکردن یک فضای مشترک وجود داشته باشد. ایجاد اجتماع، راه موثری برای شروع یک مکالمه با مشتریان است و رضایت کاربران را به تدریج تقویت می کند. برای مثال، می توانید از مشتریان بخواهید تا تصاویری از خود در حال استفاده از محصول شما بر صفحه ی فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و غیره به اشتراک بگذارند.

5. آدرس ایمیل آن ها را داشته باشد.

یکی از آسان ترین راه ها برای در تماس بودن با مشتریان استفاده از ایمیل است. بعد از انجام خرید، آدرس ایمیل آن ها را بخواهید تا امکان به روز نگه داشتن اطلاعات مشتریان از محصولات جدید یا پی گیری شما در مورد تجربه ی خرید آن ها، به وجود آید. این اطلاعات می تواند رضایت را بالا ببرد و مشتریان فعلی شما را خرسند کند.

*

code